ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 клас
(усього 70 год, 2 год на тиждень, із них – 6 год резервний час)
Календарно-тематичне планування
Складено згідно з навчальною программою «Програма для загальноосвітніх навчальних закладів природознавство 5 клас»
затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки
України від 07.06.2017 № 804
Кільк
годин
|
№
уроку
|
Зміст
уроку
|
Домашнє
завдання
|
Дата
проведення
|
6
|
|
Вступ
|
|
|
|
1
|
Науки,
що вивчають природу.
|
|
|
|
2
|
Методи
вивчення природи
.Практичне заняття
§ Ознайомлення з
довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних
карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література
природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо.
|
|
|
|
3
|
Обладнання
для вивчення природи. Практичне
заняття
§
Ознайомлення з простим обладнанням для
природничонаукових спостережень та
дослідів.
|
|
|
|
4
|
Значення природничо-наукових знань для
людини
Організація спостережень за тілами живої та неживої природи
|
|
|
|
5
|
Навчальний
проект
«Жива
і нежива природа навколо нас»
|
|
|
|
6
|
Узагальнення
вивченого.
|
|
|
15+1р
|
|
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА
НАВКОЛО НАС
|
|
|
1
|
7
|
Тіла
навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.
|
|
|
2
|
8
|
Практична робота
§ Вимірювання маси та розмірів різних тіл.
|
|
|
3
|
9
|
Речовини. Фізичні властивості
речовин.
Властивості
твердих тіл, рідин і газів
|
|
|
4
|
10
|
Атоми
і молекули. Дифузія.
|
|
|
5
|
11
|
Різноманітність
речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини
|
|
|
6
|
12
|
Чисті
речовини і суміші. Способи розділення сумішей.
|
|
|
7
|
13
|
Практичні заняття
Розділення
сумішей фільтруванням.
|
|
|
8
|
14
|
Явища
природи. Фізичні явища, їх різноманітність.
|
|
|
9
|
15
|
Фізичні явища природи. Світлові
явища.
|
|
|
10
|
16
|
Фізичні явища природи. Теплові явища
|
|
|
11
|
17
|
Практичне заняття
●
Дослідження залежності швидкості випаровування
рідини від температури та площі поверхні.
|
|
|
12
|
18
|
Явища
природи. Фізичні явища. Звукові явища,поширення звуку.
|
|
|
13
|
19
|
Явища
природи. Фізичні явища, їх різноманітність. (електричні та магнітні)
|
|
|
14
|
20
|
Хімічні
явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.
|
|
|
15
|
21
|
Повторюваність
явищ. Взаємозв’язок явищ у природі.
|
|
|
р
|
22
|
Узагальнення знань Розв’язування тестів, творчих завдань.
|
|
|
8
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ
|
|
|
1
|
23
|
Небо
і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил.
|
|
|
2
|
24
|
Поняття
сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.
Практичне заняття
§ Визначення
найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.
|
|
|
3
|
25
|
Небесні
тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло.
Відмінності
між зорями.
|
|
|
4
|
26
|
Планети.
Сонячна система.
Відмінності
між планетами.
|
|
|
5
|
27
|
Міжзоряний
простір.
Зоряні
системи — галактики.
Всесвіт
і його складові.
|
|
|
6
|
28
|
Людина
і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби
астрономічних досліджень.
|
|
|
7
|
29
|
Навчальний проект
«Наш дім – Сонячна система»
|
|
|
8
|
30
|
Контрольна робота№1
|
|
|
16
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ
– ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ
|
|
|
1
|
31
|
Форма
і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.
|
|
|
2
|
32
|
Рухи
Землі. Пори року.
Дослідження
нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця
|
|
|
3
|
33
|
Місяць
– супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.
|
|
|
4
|
34
|
Способи
зображення Землі.
|
|
|
5
|
35
|
Масштаб.
|
|
|
6
|
36
37
|
Практичне заняття:
§ Знаходження на
карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль, материків і частин
світу; географічних об’єктів..
|
|
|
7
|
|
|
||
8
|
38
|
Ґрунт,
його значення. Утворення ґрунту.
|
|
|
9
|
39
|
Властивості
ґрунту. Догляд за ґрунтом.
|
|
|
10
|
40
|
Повітря
– суміш газів. Значення повітря.
Властивості
повітря.
|
|
|
11
|
41
|
Вода
на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води.
|
|
|
12
|
42
|
Вода
– розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини в природі.
|
|
|
13
|
43
|
Практичне заняття:
●
Дослідження розчинності речовин (цукру, солі,
лимонної кислоти, олії).
●
Вивчення розчинності речовин: глини, олії,
лимонної кислоти.
|
|
|
14
|
44
|
Практичне заняття:
●
Дослідження впливу різних температур на розчинення
цукру (солі) у воді.
|
|
|
15
|
45
|
Значення
води у природі. Використання води людиною.
|
|
|
16
|
46
|
Узагальнення
вивченого
|
|
|
15
|
|
Тема 2. Планета Земля як середовище
життя організмів
|
|
|
1
|
47
|
Організм
і його властивості. Клітинна будова організмів.
|
|
|
2
|
48
|
Різноманітність
організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії
|
|
|
3
|
49
|
Практичне заняття
§
Визначення назв найбільш поширених в Україні
рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників.
|
|
|
4
|
50
|
Умови життя на планеті Земля.
Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.
|
|
|
5
|
51
|
Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової
рослини»
|
|
|
6
|
52
|
Пристосування
організмів до періодичних змін умов середовища.
|
|
|
7
|
53
|
Різноманітність
середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них.
|
|
|
8
|
54
|
Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до
життя у ньому.
|
|
|
9
|
55
|
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді.
|
|
|
10
|
56
|
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у
ґрунті.
|
|
|
11
|
57
|
Вплив
на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.
Співіснування
організмів.
|
|
|
12
|
58
|
Угруповання
організмів. Екосистеми.
|
|
|
13
|
59
|
Рослинний
і тваринний світ своєї місцевості.
Практичне заняття
§
Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними
рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
|
|
|
14
|
60
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов)
до зоопарку,
живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.
|
|
|
15
|
61
|
Узагальнення вивченого
|
|
|
7
|
|
Тема 3. Людина на планеті Земля
|
|
|
1
|
62
|
Людина
– частина природи. Зв’язок людини з природою.
|
|
|
2
|
63
|
Зміни
в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності
людини.
|
|
|
3
|
64
|
Екологічні
проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і
опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).
|
|
|
4
|
65
|
Дослідницький
практикум
Дослідження
екологічних проблем своєї місцевості.
|
|
|
5
|
66
|
Навчальний
проект
«Смітити не можна переробляти»
(про
«друге життя» побутових речей)
|
|
|
6
|
67
|
Охорона
природи. Червона книга України.
Практична робота
Складання
Червоної книги своєї місцевості.
|
|
|
7
|
68
|
Заповідники,
заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
|
|
|
р
|
69
|
Контрольна
робота №2
|
|
|
р
|
70
|
Повторення
вивченого
Узагальнення
знань
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар